Agonia lui Ellen Page

08 Mar 2024
Agonia lui Ellen Page

Pe măsură ce faima lui Page creștea, nimeni nu știa ce îi făceau bărbații prădători de la Hollywood, scrie European Conservative

Anul trecut, Ellen Page – care acum se numește „Elliot” și se identifică ca bărbat – a lansat cartea de memorii, Pageboy ."Bombele" din Pageboy nu erau detaliile „tranziției” ei, despre care Page discutase deja pe larg într-un interviu cu Oprah Winfrey și includea o dublă mastectomie. (Presa, în mod caracteristic orwellian, a folosit expresia „îndepărtarea țesutului mamar” sau „chirurgie de afirmare a genului”). Erau mai degrabă poveștile laturii întunecate a Hollywood-ului, scrise de Page însăși, mai degrabă decât de un scriitor-fantomă. De mică, Page a fost urmărită de prădătorii de sex masculin și a avut o relație toxică cu tatăl ei. De-a lungul tristei povești a lui Page, apare o temă consistentă: cât de rău a fost tratată de bărbați.

După ce s-a mutat la Toronto din Nova Scoția la vârsta de 16 ani, Page a fost urmărită de un fan bătrân și se temea pentru viața ei. La sosirea la Hollywood, ea a fost, după cum spunea The Guardian , „ținta perfectă pentru prădători”. Un regizor a luat-o sub aripa lui pe Page, a invitat-o la cină și apoi a început să-i mângâie coapsa sub masă, spunându-i adolescentei: „Trebuie să faci tu mișcarea, eu nu pot”. Alții nu erau atât de reticenți. Recenziile despre Pageboy care descriu această scena se referă cu atenție la Page ca un „el”; a face acest lucru subminează dezechilibrul de putere cu prădătorul, precum și frica sfâșietoare, foarte feminină, pe care o trăiește Page. A fost vizată pentru că era Ellen, nu Elliot.

Într-un capitol intitulat „Lipitori” – o referință grăitoare la viermele parazit care suge sânge – ea a descris modul în care un alt actor de sex masculin a abuzat-o. Ea îl considerase amabil și astfel l-a acceptat cu oferta de a merge acasă într-o zi. Ajuns acolo, a luat-o de umeri, a călăuzit-o ferm în dormitor, a întins-o pe pat, i-a luat hainele și s-a forțat asupra ei. Ea descrie că este paralizată de frică; abia după ce a terminat și-a recăpătat vocea și i-a ordonat să plece. Avea doar 17 ani, o adolescentă scundă și slabută a cărei carieră de actor abia începuse .

În anul următor, a jucat în Juno (2006), câștigând o nominalizare la Oscar pentru cea mai bună actriță. Page a jucat rolul unei tinere de 16 ani care rămâne însărcinată, merge la o clinică de avort și se răzgândește în ultimul moment după ce una dintre colege de clasă care protestează în fața clinicii îi spune că bebelușul ei are unghii. Ea decide să dea copilul spre adopție și începe să petreacă timp cu cuplul pe care l-a ales – până când soțul de vârstă mijlocie o agresează. Știind acum ce îndura Page la Hollywood la acea vreme, povestea este ciudat de potrivită. Deloc surprinzător, ea scrie că unele dintre filmele în care a jucat au traumatizat-o pentru că erau, în multe cazuri, mult prea aproape de viața reală.

Nimeni nu știa, pe măsură ce faima lui Page creștea, ce îi făceau bărbații prădători de la Hollywood. Avea o atitudine vulnerabilă, cu ochii mari, care ar fi trebuit să-i facă pe bărbați să se simtă protectori instinctiv, dar pentru un anumit tip de bărbat o marca ca o pradă. Vulnerabilitatea ei de adolescentă într-o industrie năprasnică ar fi trebuit să-i câștige protecția; în schimb, a făcut din ea o țintă. Când a ieșit ca lesbiană, un actor celebru – pe care ea nu-l numește – i-a spus, beat, că o va „f..” pentru a-i demonstra că nu este lesbiana și a descris în mod grafic lucrurile pe care i le va face. „El a fost și este încă unul dintre cei mai faimoși actori din lume”, a scris Page, dar nu a oferit alte detalii.

La 1 decembrie 2020, Page a apărut drept „transgender” pe rețelele sociale; o poveste de copertă TIME din anul următor a prezentat o pagină „post-tranziție” purtând haine masculine și o expresie încrezătoare și mijită. Fotografia nu transmite ceea ce a intenționat revista; Pagina dă impresia cuiva care a îndurat (sau îndură) o tragedie, nu a suferit o tranziție frumoasă. Ea a spus pentru TIME că în sfârșit s-a trezit în „Elliot”, dar părea pierdută; titlul anunța: „Sunt pe deplin cine sunt”. Aflat în „tranziție” medicală, a spus ea, a salvat-o din „iadul total” pe care îl suferise încă de la pubertate și se recupera bine după operație. Ea a descris, de asemenea, anxietatea și depresia pe care le îndurase și că activiștii trans, precum Laverne Cox, i-au fost de ajutor în schimbarea ei; Cartea de memorii a lui P. Carl Becoming a Man a fost favorită. În memoriile ei doi ani mai târziu, ea a dezvăluit că a avut o criză psihotică cu o săptămână înainte de operații și că vocile din capul ei i-au spus să facă tranziția.

Povestea s-a dovedit a fi o piesă puternică de propagandă de normalizare pentru mișcarea transgender. Decizia lui Page de a îsi îndeparta sânii chirurgical (ea s-a referit pe ea însăși pe parcursul interviului drept „tip transgender”, dar și „nonbinar” și „queer”) a fost evidențiată ca un lucru frumos; ea se simte în sfârșit ca ea însăși acum că părți din ea au fost excizate. Acoperirea de presă a schimbarii lui Page arată clar că întrebările sunt pentru „transfobi” și că răspunsurile la această poveste ar trebui să fie sărbătoare sau tăcere. Ellen Page este bărbat și, devenind „Elliot”, a ieșit din coconul feminității ei și acum manifestă „bucurie trans”. În aparițiile publice, totuși, Page arată trista și vulnerabila.

Memoriile lui Page prezintă, din neatenție, o narațiune mai complicată decât povestea triumfală a tranziției eliberatoare și ridică mai multe întrebări decât răspunde. Pageboy dezvăluie că poveștile care duc la masa chirurgului în căutarea de a-și găsi „adevărul sine” sub cuțit sunt adesea îngrozitoare și sfâșietoare. Merită să puneți întrebarea: De ce atât de multe fete și tinere doresc cu disperare să-și lase în urmă numele, feminitatea și viața lor? Cu numarul fetelor care suferă de disforie de gen crescând cu mii de procente, de unde le vine confuzia și durerea? Cei care pun astfel de întrebări, de obicei, se trezesc înecați într-un vuiet de sărbătoare a curcubeului.

Mai marii de la Hollywood au abuzat de Ellen Page; ei aplaudă acum sălbatic schimbarea ei în transgender, unii, fără îndoială, temându-se că ar putea avea într-o zi mai multe de spus. Era o fată drăguță, cu ochi triști; acum, după operație, se identifică ca un bărbat cu ochi triști. Page este un actor talentat, dar ochii nu mint, iar memoria ei a dezvăluit că, ca întotdeauna, există atât de multe în poveste. Ea a lăsat-o pe „Ellen” – acum „numele ei mort ” – dar nu a putut îndepărta chirurgical bagajele sau traumele lui Ellen. Într-un interviu despre memoriile ei, Page a spus despre primele ei zile la Hollywood, că era înconjurată de „mulți adulți și în situații în care oamenii au luat... nici măcar nu știu cuvântul. Eram pe cale să spun „avantaj” sau „avantaj îngrozitor”, dar mi se pare neplăcut. Aproape că nu am cuvinte pentru asta pentru că este atât de... greu să înțeleg de ce cineva vrea să facă asta unor...”

Apoi a tăcut. Aproape că a spus „unor femei”.

Alte stiri din Life style

Ultima oră